maandag 17 december 2012

De wereld is er vol van..

.....en toen lag ik bijna in het ziekenhuis... ik maak geen geintje....maar het liep goed af, gelukkig.

Gisteren,kwamen m'n zus en zwager met hun twee dochters bij ons eten. Voor m'n verjaardag nog, want vorige week met de sneeuw en de gladheid was het verstandiger thuis te blijven.
Dus ik ging zaterdagochtend de laatste boodschapjes in huis halen. Kruidenboter, geraspte kaas, wijntje en een ovenschaal die groot genoeg is en in de oven past. De rest van de ingrediënten zou ik bij terugkomst bij de Turkse winkel halen, hier op de hoek. We hebben pastitio gegeten, een Griekse ovenschotel die lijkt op Italiaanse lasagna. Op een later moment zet ik voor de liefhebbers het recept op dit blog.
Maar goed, het hele feest ging dus bijna niet door!
Wat is het geval: Ik liep dus zaterdagochtend bij het makado, achter de rij geparkeerde auto's, bij slager Bakker/Schoenenreus. Op een gegeven moment rijdt één van die auto's plotsklaps en niet zo zachtjes ook, keihard naar achteren terwijl ik er pal achter loop! Ik riep "hé, hufter!!" En in een reflex haal ik loeihard uit naar de achterruit (het was zo'n familycar). Als het gewoon glas was geweest, had die achterruit aan gruzelementen gelegen. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder in een reflex zo keihard heb uitgehaald. De bestuurder schrok zich een slag in de rondte en ging vol op de rem, net op tijd want ik had er gegarandeerd onder gelegen!
Nou denk je na zoiets dat zo iemand op z'n minst even de moeite neemt om uit te stappen of sorry te gebaren. Maar nee hoor, ik kon een kwade blik krijgen en een gebaar van "He! kun je niet uitkijken?". Ik ben maar doorgelopen, want ik was in alle staten....

Dus, mensen, kijk uit, de kerst komt er weer aan. Mijn trieste constatering is, dat in de komende weken de wereld vol verkeershufters is. Dat u 't even weet wanneer de vouwen je uit je broek gereden worden.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten