zaterdag 29 juni 2013

Het nieuwe liedboek: ik heb hem!

We zijn inmiddels aan de derde druk begonnen, maar ik heb hem eindelijk te pakken. Het nieuwe liedboek, de begeleidingsbundel en de koorbundel.

Wat zijn ze mooi! Vooral de 3 koorbundels. Drie exemplaren waarover de 1016 (!!!) liederen verdeeld zijn. Mooi ingebonden en met een stevige harde kaft. Jammer dat ik die drie bundels niet zelf kan houden, want ze zijn voor gebruik door de organisten in De Ark. Ik heb ze nu slechts ter inzage.
De begeleidingsbundel is echter wel voor mij bestemd, voor gebruik met de muziekgroep. Het is een losbladig systeem in A4-formaat, verdeeld over 2 ordners. En dat is erg praktisch.
Klein nadeel: In de begeleidingsbundel zitten weinig gitaarakkoorden. Dat is jammer, want daar keek ik wel heel erg naar uit. Navraag bij de uitgever leerde ook nog eens dat een aparte gitaarbundel er voorlopig niet in zit. Dus dat wordt wat extra zoeken of uitwerken als we een nieuw lied gaan zingen. Dat vind ik wel een beetje een gemiste kans. Aan de andere kant: van heel veel liederen heb ik natuurlijk al gitaarakkoorden uit de diverse bundels die ik al heb. Dus daar kom ik wel uit.
Over het algemeen ben ik wel blij met dit nieuwe liedboek. Ik hoop dat we het vanaf september ook intensief gaan gebruiken in De Ark!

´Gods goedheid houdt ons staande zolang de wereld staat! Houdt dan de lofzang gaande voor God die leven laat.´ (Psalm 107, berijmd).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten