vrijdag 28 juni 2013

Corno gaat aan de tablet

Nee, geen tablet in de zin van een paracetamol. Maar een tablet PC. Ik wil dat al een tijdje, maar de modellen die tot nu toe op de markt zijn verschenen, zijn voor hetgeen ik ermee wil allemaal te klein qua beeldscherm.

De tablet van mijn keuze is een YARVIK TAB13-201 Xenta, met een 13,3" scherm. Kijk, da's tenminste een formaat waar ik wat mee kan. Ik ben nl. het gezeul en het gehannes met mappen waar al m'n muziek in zit een beetje zat. Dat gesjouw en om nog maar te zwijgen van het gedoe om de boel op volgorde te krijgen en te houden. Als er weer iets nieuws bijkomt, kan ik m'n map weer gaan herschikken. Dat schiet niet op.

Nu is het zo dat ik alle muziek die ik in die mappen heb zitten, ook allemaal digitaal beschikbaar heb. En zeg nou zelf, het is toch veel handiger als je daar veel meer gebruik van maakt? We leven in een digitaal tijdperk waarin steeds vaker digitale documenten als origineel gelden en de papieren versie als kopie. Dus, weg met dat gezeul met oud-mediaal-dode-bomen. Als gitarist moet je toch ook een beetje met je tijd meegaan, nietwaar?

Vanmiddag is 'ie besteld bij BCC en uiterlijk woensdag kan ik hem ophalen bij de BCC-vestiging in Barendrecht.
Ik heb er zin an!




Yarvik tablet GoTab Xenta TAB13-201

Deze veelzijdige en complete 13,3" tablet is voorzien van een 1,6 GHz Cortex A9 processor, 1 GB werkgeheugen en het Android 4.1 besturingssysteem. Onder meer uitgerust met 16 GB SSD, bluetooth, kaartlezer, twee camera's en WIFI.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten