vrijdag 7 december 2012

Verjaardagsfeest

Maandag is een rare dag om jarig te zijn. A.s. maandag hoop ik 47 te worden, maar om praktische redenen hebben we het vandaag gevierd, in klein comitee.
Ik ben ook helemaal niet zo'n verjaardagsman. Ik hoef niet zo nodig in de belangstelling te staan en zou het liefst a.s. maandag ook vrij nemen. Maar m'n overvolle agenda laat dat niet toe. Dus, dat wordt maandag op kousenvoetjes naar binnen sluipen op de zaak, stilletjes achter m'n laptop kruipen en niet teveel van m'n kamer af. Deur dicht, ik heb het druk. Want als er eentje begint, dan staat de hele afdeling aan m'n bureau...asjeblieft zeg...

Maar goed, vooruitlopend op a.s. maandag, hebben we het vandaag thuis gevierd. Er was behoorlijk wat sneeuw en gladheid voorspeld, dus vanmorgen heb ik m'n zus maar aangeraden niet te komen.  Moet ze daar uit Bleskensgraaf komen glibberen met die twee kleine meiden in de auto.

Donderdagochtend is er in het kortland ook al een auto op z'n kop in de sloot terecht gekomen door de gladheid. En dat is die verjaardag van mij allemaal niet waard. Dus ze komen volgende week zondag met z'n viertjes en blijven eten. Kunnen ze gelijk kennismaken met m'n kookkunsten, gezellig hoor. En onze goede vriendin Nicole, woont in Gorinchem, bleef ook liever thuis. Groot gelijk, want je moet de ellende niet opzoeken. Want als het vanavond soms glad wordt en je moet dan nog terug...

Het was dus een klein comitee vandaag. Vanmiddag waren we met Pa & Ma en Papa en Mama. Maar ik vond het een leuk clubje zo, echt een verjaardag zoals ik hem graag heb: niet te druk.
Voor het avondeten heb ik een salade gemaakt en we hadden broodjes erbij. Net lekker, zo'n hartig hapje aan het eind van de middag als je ook al gebak en kaas & worst op hebt.

Tegen de koffie kwamen onze buurtjes, Sylvia en Hugo, nog. En toen was het gezelschap compleet.
Ik vond het een leuke verjaardag, ondanks dat ik er niet zo van hou om het te vieren. Aan de andere kant: ik ben er wel dankbaar voor dat ik 47 mag worden en in gezondheid. Want je hoort genoeg gekke verhalen tegenwoordig.
Rond een uur of 10 ging iedereen weer. En da's een mooie tijd: van 16.00 tot 22.00 uur, dat is lang zat toch?

Verrast ben ik ook vandaag, met de cadeau's. Van Kirstie kreeg ik een foto die ze heeft laten maken in een complete foto-shoot bij een professioneel fotograaf. Deze sessie heeft ze gedaan voor onze trouwdag, jl. 9 oktober en de foto heb ik voor m'n verjaardag gekregen. Heel mooi, erg leuk maar ook een origineel cadeau. Nu alleen nog een mooie lijst erbij zoeken met een mooie passe-partout. Want daarin komt zo'n foto het mooist tot z'n recht.


Van papa en mama (m'n schoonouders) kreeg ik een Riverdale horloge-doos. Ik heb nl. nogal wat horloges (iedere gek z'n gebrek he? Eén zo'n doos is trouwens niet genoeg....), maar ik zocht eigenlijk iets om ze mooi in op te bergen. En tijdens de laatste keer bij de Intratuin had ik er eentje zien staan. Een leuk verjaardagscadeau.

Van Pa en Ma (m'n ouders) kreeg ik een lekkere fles port en een boekenbon, inwisselbaar bij de schuilplaats. Die komt mooi van pas. Toen we vorige week bij Boekhandel "De Schuilplaats" liepen, zag ik bij de muziekboeken een boek "Psalmen met akkoorden". Een mooie bundel met de meest geliefde psalmen, voorzien van gitaarakkoorden. Daar kan ik wel wat mee in de muziekgroep van De Ark.

Onze buurtjes. Hugo en Sylvia, brachten 2 cadeaubonnen voor me mee, inwisselbaar bij de Schuilplaats. Ik denk dat ik die bewaar tot de gitaarbundel van het nieuwe liedboek uitkomt. In mei 2013 komt die liedbundel uit, in de perioden daarna gefaseerd de bijbehorende begeleidingsbundels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten