zaterdag 22 december 2012

Kerstcadeau gekocht (stiekem) - [update]

Zo, Kirstie is weg, voor het laatste Kerst Doelenconcert in Rotterdam. Om half 1 is de bus vertrokken en voor ze weer thuis is, leest ze dit toch niet.
Gisterenavond, na het eten, ben ik nl. met een flutsmoes zogezegd een boodschap gaan doen bij Albert Heijn: Roerbakgroenten en ananas voor de kip-kerrie die ik vanavond ga maken. Later zal ik het recept trouwens op m'n blog zetten.

Maar, wat heb ik gedaan?
Een paar weken geleden liet ze me bij Bibelot, de cadeaushop op het Makado, een Fossil-horloge zien wat ze erg mooi vond. Ze wilde het niet kopen, want ze vond het veel te duur.
Nou vind ik al een hele tijd dat ze zichzelf veel te vaak wegcijfert. En dat is onterecht. Want ze werkt kei- en keihard op haar werk, niets is haar te gek. Ik vind het af en toe wel eens naar slavendrijverij neigen. Maar goed, ze gunt zichzelf niks. Maar wel iedere keer cadeautjes voor mij kopen...
En iets wat ze zelf zo mooi vindt,  dat wil ze dan zichzelf niet cadeau doen. Wat een flauwekul. Want dat hoeft helemaal niet. Dus, ze krijgt dat horloge van mij.
Als ze vanavond thuis komt van haar concert, dan ligt het mooi ingepakt onder de kerstboom.

Volgens mij heeft ze niets in de gaten. Alhoewel, dat heb ik al eens vaker gedacht. Maar dan bleek achteraf dat ze het allang en breed in de gaten had, vanaf het begin notabene! Hoe ze het doet, het is mij een raadsel, want ik verraad echt niks. Maar kennelijk heeft ze daar een antenne voor of zo, ik weet het niet. We zullen het zien vanavond.

Omdat het er natuurlijk dik in zit dat ze het jammer vindt dat ik vanavond niks heb, heb ik voor mezelf ook een horloge gekocht. Niet te gek duur, maar toch een mooi ding. Ik ben nl. al een tijdje gek op ICE-watches. Dat zijn van die horloges die er in alle kleuren van de regenboog zijn. Ik heb een keer een imitatie gekocht. Maar ja, daar moet je helemaal geen hoge verwachtingen van hebben. Zo'n imitatie ontstijgt nauwelijks de kwaliteit van een kermishorloge wat je met zo'n grijparm kunt winnen.
Bibelot verkoopt geen ICE-watches, maar Ozoo-horloges. En die zijn exact gelijk, op de merknaam na dan. Dus ik heb er zo eentje voor mezelf gekocht, een zwarte. Dan is er voor mij vanavond ook een pakje.
Ik ben heel benieuwd hoe ze reageert. Ik heb in elk geval de voorpret al gehad. Want ze heeft deze keer volgens mij echt niks in de gaten....
geloof ik....
maar je weet het niet he?



19:54 uur: hah! missie geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten