woensdag 31 oktober 2012

Gitaaravond in De Klok, 16-2-2013 [UPDATE]

De datum is nog onder voorbehoud definitief: de gitaaravond die Hans 2x per jaar organiseert in "De Klok". Een leuk concept, waarbij leerlingen uit alle groepen, van beginners tot gevorderden, de mogelijkheid krijgen om podium-ervaring op te doen.

De insteek is dan ook niet om er een talentenjacht a-la "Voice of Holland", "X-factor" of  "Holland's got talent" van te maken. Verre van dat zelfs. Het gaat er meer om dat je ervaart hoe het is om te spelen voor een grote groep mensen. En dan hoef je het nog niet eens goed te doen, alleen al het lef dat sommige mensen tonen om op het podium te gaan staan verdient alle lof. Want geloof me, er zit een wezenlijk verschil tussen thuis op de bank spelen of op een podium voor een paar honderd man. Op het podium gelden andere wetten en de normale vanzelfsprekendheden zijn er niet.

Gisterenavond hebben we ons bezig gehouden met eventuele nummers die we zouden kunnen spelen. We hebben er dit keer voor gekozen om niets van het lesmateriaal te nemen. Niet omdat dat niet leuk of goed is, maar puur om eens iets te doen wat nog geen gesneden koek is. We leggen de lat dus hoog voor onszelf. Ik verheug me daar erg op, omdat het leuk is om die uitdaging aan te gaan.
Gisteravond hebben we 4 nummers uitgekozen, waarvan er eentje gaat afvallen in de komende weken. Dit zijn ze:
  1. Stealers Wheel - Stuck in the middle
  2. Racoon - Freedom
  3. The Who - Behind blue eyes
  4. Kansas - Dust in the wind
Na een paar keer luisteren, vermoed ik dat nr. 3, "Behind Blue Eyes", gaat afvallen. Maar dat zal de komende weken duidelijk worden. Ik heb in elk geval erg veel zin om met deze nummers aan de gang te gaan.
Alleen ben ik er nog niet uit of ik de basgitaar neem of m'n western, of een combinatie daarvan. Of misschien leuke effecten met MorphWizard vanuit de Ipad. We zullen het zien, dat gaat allemaal duidelijk worden in de komende weken.
Leuk! Ik heb er zin an!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten